Markkinointivalmennus

Omia tuotteita ja palveluita saattaa olla hankala tarkastella asiakkaan näkökulmasta. Etenkin ostoprosessin alkuvaiheessa on paljon kysymyksiä, joihin tulee vastata jo varhain, jotta luottamus toimittajaan voi syntyä. Ihmiset ostavat niiltä tahoilta, jotka he tuntevat ja joihin he luottavat. Markkinoinnin tehtävä on auttaa asiakasta löytämään juuri oikeat kumppanit.

Erityisesti pienet yritykset haluavat usein hoitaa markkinointinsa itse. Tämä on tietysti edullisempaa, mutta näkökulman vaihtaminen asiakkaan rooliin saattaa olla haastavaa.

Luottamuksen ja kiinnostuksen syntymisen kannalta tärkeitä asioita saattaa jäädä sanomatta. Mikäli yritys ei jatkuvasti työskentele oman markkinointinsa parissa, viesti ulospäin on helposti ohut, liian yleinen ja mauton. Rikas sisältö opastaa ja innostaa ostamaan.

Rohkeat yritykset valitsevat uniikin lähestymistavan tuotteisiinsa, jolloin on mahdollista voittaa puolelleen yhteistyöstä oikeasti innostuneita asiakkaita. On siis tärkeää kertoa erityispiirteistä ja vahvuuksista, jotta yrityksestäsi voi kiinnostua.

Ymmärrä asiakkaasi ostoprosessia ja päätöksenteon perusteita

Autamme sinua vaihtamaan näkökulmaa asiakkaan rooliin ja muotoilemaan markkinoinnin yrityksesi arvojen ja erityispiirteiden mukaisesti.

Markkinointivalmennus on palvelu, jossa tarkastellaan markkinointiviestintääsi kriittisellä silmällä ja ehdotetaan parannuksia. Jokainen vuorovaikutustilanne on mahdollisuus nostaa yrityksesi arvoa ja hyödyllisyyttä asiakkaasi elämässä.

Kysymme kysymyksiä, joiden avulla viestisi tarkentuu ja löydät parempia asiakkaita

Asiakkailla on monia syitä olla tekemisissä kanssasi, mutta tiedätkö mitä ne ovat? Tiedätkö kuka on ideaaliasiakkaasi? Missä tilanteessa ostamisen idea syntyy? Mikä tieto vakuuttaa asiakkaan? Vastaamalla näihin asiakastuntemukseen perustuviin kysymyksiin strategisella sisällöntuotannolla olet jo monta askelta lähempänä kauppoja. Hyvin suunnitellun sisällön on tarkoitus opastaa asiakasta niin pitkälle, että hän osaa tehdä perustellun ja tietoisen ostopäätöksen ilman ulkopuolista apuakin. Sinun tehtäväksesi jää vain toimittaa tilaus.

Valmennusjakso

Markkinointivalmennus toteutetaan tavallisesti useamman kuukauden mittaisena kehityksenä, kerran kahdessa viikossa. Ehdit siis tehdä riittävästi muutoksia markkinointiisi valmennuskertojen välillä.

Toteutamme valmennuksen etäyhteyksin tai paikan päällä. Käymme läpi asiakaspolkua, kysymme paljastavia kysymyksiä asiakkaan näkökulmasta, joihin vastaamalla saat tarkennettua markkinointiviestiäsi. Valmennuksen jälkeen ymmärrät paremmin, mihin kohtaan ostoprosessia asiakkaasi jäävät jumiin.

Käytännöt markkinoinnin johtamiseen

  • 4 kuukauden valmennusjakso sisältää 2 tunnin mittaisen viikottaisen tapaamisen, joko etänä tai paikan päällä.
  • Tapaamisissa käydään läpi tällä hetkellä käytössä olevia markkinointikeinoja ja optimoidaan niitä käytännössä. Otetaan tarvittaessa uusia markkinointityökaluja käyttöön. Muotoillaan sisältöjä tapaamisten aikana, tai kootaan lista muutoksista seuraavaa kertaa varten.
  • Määritellään ja otetaan käyttöön markkinointistrategia, joka on mukautettu henkilökuntasi vahvuuksiin ja parhaiten alalle sopiviin työkaluihin.
  • Kartoitetaan asiakaspolkuvaihtoehdot ja oston esteet. Listataan yleisimmät kysymykset ja vastataan niihin sisällöllä.
  • Opastamme sisällön tekniseen toteutukseen ja ylläpitoon, alustasta riippumatta.
  • Määritellään sisällöntuotannon laatukriteerit, jotta tuotettu sisältö todella auttaa asiakasta. Perusteellisesti tehty sisältötyö johtaa myös laajaan hakukonenäkyvyyteen.
  • Autamme viestimään markkinointistrategian koko organisaatiolle tekemällä videomuotoisen oppaan yrityksesi markkinointiviestinnän toimintalogiikasta. Tämän avulla kaikki tiimin jäsenet hahmottavat, kuinka heidän työnsä sisällön parissa palvelee myyntiä ja vie yritystä kohti tavoitteitaan.

Alk. 3900 € + alv.
4 kk / 2h viikossa

Varaa aika

Joona Nuutinen

Markkinointivalmentaja ja verkkoliiketoimintakonsultti

045 676 5385

[email protected]etura.fi